Linka důvěry je určená pro seniory, jejich pečující a osoby se zdravotním znevýhodněním. Snaží se informovat o bezplatné lince, rozšířit a hledat různé cesty, jak potenciální klienty oslovit. Stále se totiž setkávají se s překvapením, že taková služba vůbec existuje. A zvláště ke konci roku, zejména kolem Vánoc, se často zvyšuje potřeba s někým si promluvit a ne každý má kolem sebe své blízké.

Jsou registrovanou sociální službou a poskytují telefonickou podporu a pomoc pro ty, kteří se ocitli v náročné životní situaci. Lidé k nim volají s tématy jako je osamělost, smutek, špatný zdravotní stav, komplikované vztahy v rodině, duševní onemocnění či finanční tíseň. Někdo potřebuje poradit, někdo spíš vyslechnout a sdílet, obojí je v pořádku.

Velkou výhodou této linky je spolupráce s kolegy ze sociálního a právního poradenství. Díky nim můžou klientům bezplatně nabídnout i přímou pomoc s vyplňováním žádostí o příspěvky, v řešení sousedských či rodinných sporů, v zorientování se v nabídce sociálních služeb či podporu v prosazování svých práv.

Linka je celostátní a zcela bezplatná. Najdete ji na čísle 800 100 117, fungujeme i o víkendu.

Volání je anonymní, člověk se nemusí představovat ani říkat cokoli, co by sám nechtěl, může také kdykoli zavěsit. Díky tomu se lidé mohou svěřit i s věcmi, které by se jinak obávali říct doma nebo přátelům. Kdo se necítí na zavolání, může napsat i email.